teleporada

Leczenie nadpotliwości za pomocą Botoksu

Leczenie nadpotliwości za pomocą botoksu w Derma Clinique w Świętochłowicach

Nadchodzi lato, temperatura rośnie, a Ty przypominasz sobie o problemie mokrych plam na ubraniach, spoconych dłoniach lub stopach? Jeżeli problem nadpotliwości psuje Ci radość z nadchodzącego lata mam dla Ciebie rozwiązanie- leczenie nadpotliwości za pomocą toksyny botulinowej.

Przyczyny nadpotliwości

Zanim jednak opiszę na czym polega zabieg i jakich efektów możesz się spodziewać warto zaznaczyć, że przed rozpoczęciem terapii nadmiernej napotliwości należy wykluczyć potencjalne przyczyny tego schorzenia, jak przyjmowanie niektórych leków, choroby tarczycy, cukrzyca czy choroby neurologiczne.

Najczęściej jednak nadpotliwość jest przewlekłym problemem o idiopatycznej- czyli nieznanej przyczynie. Dotyczy okolicy bogatych w gruczoły potowe: dłonie, podeszwy, pachy, twarz, skórę owłosioną zajmując izolowany obszar lub kilka z wymienionych. Z badań oceniających jakość życia wynika, że nadpotliwość wiąże się z poważnymi konsekwencjami emocjonalnymi, społecznymi oraz zawodowymi.

Toksyna botulinowa a nadpotliwość

Toksyna botulinowa od wielu lat jest jednym z ulubionych zabiegów estetycznych, gdzie podanie niewielkich dawek zmniejsza widoczność zmarszczek mimicznych okolicy czoła oraz oczu.

Ta sama substancja ma także inne działanie- hamuje aktywność gruczołów potowych. Podawanie leku- bo toksyna jest lekiem- na wiele miesięcy rozwiązuje problem nadpotliwości. Zwykle zapominasz o problemie na 6-9 miesięcy, co w praktyce powoduje, że zabieg powtarzany jest tylko 1 raz w roku.

Jak przebiega zabieg

Zabieg leczenia nadpotliwości w okolicy pach nie jest bolesny. Znieczulenie kremem miejscowym powoduje, że odczuwasz raczej dyskomfort niż ból. Wykonanie kilkunastu wkłuć na wyznaczony obszar pod pachą trwa mniej niż 5 minut. Efekt zabieg pojawia się po tygodniu.

Zabieg leczenia nadpotliwości stóp i dłoni nie należy do przyjemnych. Należy przyznać, że mimo znieczulenia kremem i chłodnych okładów zabieg jest bolesny. Wyjściowa, duża grubość skóry dłoni i stóp powoduje, że środek znieczulający ma ograniczone możliwości działania. Każdy ma oczywiście inny próg bólu, ja jednak nie zapewniam pacjentów, że zabieg „nie boli”. Bardzo krótki czas trwania zabiegu- kilka minut oraz cel powodują, że wielu pacjentów decyduje się na ten dyskomfort.

Bezpośrednio po zabiegu możesz wrócić do swoich aktywności zawodowych, jednak do kilku dni od podania toksyny botulinowej należy unikać sauny, basenu oraz intensywnych ćwiczeń.

Jeżeli masz więcej pytań zapraszamy na konsultację. Nim zdecydujesz się na zabieg, zobacz film.

Cennik Botoks/ Nadpotliwość - kliknij

Pytanie do dermatologa

pytanie do dermatologa Aleksandra Żerdzińska

Zostaw e-mail poinformujemy Cię nowościach i promocjach.